vendégkönyv

 

 

Frissítések

2012.02.22: Az utolsó idők című cikk felkerült a Misztika és valóság részlegbe. 2012.01.02: Melyik Isten az igazi? -című cikk került fel a Misztika és valóság rovatba. 2011.12.08: Egy újabb cikk került fel a Misztika és valóság menüpontba. 10.22: Felkerült egy cikk a Misztika és valóság rovatba a készülő új világrendel kapcsolatosan. 2011. 04 hó: Folyamatosan megújul az oldal külsőleg, próbálom még tetszetősebbé, figyelemfelkeltőbbé varázsolni, hamarosan bővítem a tartalmat is. 2010. 02.14: Feltettem a Magyarság részlegbe két figyelemreméltó írást. 2009. 09.27: A Magyarság rovat bővült egy hosszabb lélegzetvételű írással. 03.08: a Magyarság részlegbe feltettem egy Petőfi verset, mely sajnos napjainkban is igen aktuális. 01.03: Feltettem az új fórumot, melyben minden kedves látogatóm elmondhatja ami őt érdekli, témákat nyithat, beszélgethet, megvitathat szabadon bármit. Csak egy egyszerű regisztráció, és fórumozásra fel! 2008.12.24: A Képtár fantasy képek és angyalok részlege bővült pár képpel. 12.22: Bővítettem a Misztika és valóság rovatot a Fizikai testünk átalakulása című cikkel. 12.21: bővült a Képtáram fantasy képek és magyarság részlege. 11.29-én bővítettem as Zenetárat. 10.07: Feltettem a Magyarság rovatba a Régi Magyar Áldást. 08.24: Kibővítettem az Útmutatás menüpontot Jézus további tanításaival. 07.26: Bővült a képtáram fantasy képek részlege 3 db képpel, valamint a magyarság részleg 1 képpel Juli jóvoltából. 07.13: A Magyarság rovat bővült egy nagyon tanulságos írással (Magyarország történelme) 06.28: Feltettem a menürészlegbe legfelül egy írást, mely minden magyar számára elolvasandó, amely átkerült azóta a Magyarság részlegbe. 06.26: Bővült a Videók részleg 3 Kormorán klippel. 06.08: Bővítettem a Misztika és valóság rovatot a Turini Lepel című résszel. 05.12: Mátyás királyunk trónralépésének 550 évfordulója alkalmából felraktam egy cikket a Magyarság részlegbe (Mátyás királyunkról), továbbá kibővítettem a Spirituális versek rovatot (Spirituális versek 8)  05.01: Feltettem az Árpádsávos zászlóról egy ismertető írást a Magyarság rovatba. 04.07: Három írással bővült ismét a Magyarság rovat. 04.06: Felkerült a Misztika és valóság rovatba egy újabb írás: Óriások éltek a Földön? -címmel. 03.28: A Magyarság rovatot bővítettem egy hosszabb lélegzetvételű cikkel (A Kárpát-medence különleges adottságai) 03.25: Feltettem Péterbácsi egy másik, az előzővel szoros összefüggésben lévő alkotását a képtárba, valamint egy újabb link került be az ajánlott oldalak közé, (Mert a Haza nem eladó!), továbbá egy versel bővítettem a Mottó rovatot. (Ahol Isten van)  03.15: Felkerült Péterbácsi alkotása, az "Ezer év reménye" című fafaragás fényképe a képtárba, valamint a Magyarság részlegbe. 02.24: Feltettem egy újabb cikket a Magyarság rovatba (A Csodaszarvas regéje) 02.10: Felkerült 4db újabb versem (Spirituális versek 7.)  02.08-9: Három újabb cikkel bővült a Magyarság rovat,valamint 2 db kép került fel a képtár Magyarság részlegébe.

 

    

 

Hun-Web Linkek

       Magyar Honlap Linkek       

 

  

 

 

 




Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Látogatók száma
Indulás: 2007-09-03
 
                                 
A Turini Lepel

 
Jézus halotti leple? Történelmi tények, és vizsgálatok

 

Nincs több vallási tárgy amely annyira megosztaná a világi és egyházi köröket, a hívőket és a hitetleneket, a tudósokat és a laikusokat, mint az 1578 óta Torinóban örzőtt halotti lepel. A 4,3x1,1 méteres lenvászon tanulmányozására már önálló tudomány is létrejött a szindonológia. A torinói lepel tudományos vizsgálata 1898-ban kezdődött, mikor előszőr lefotózták és észrevették, hogy a vásznon negatív lenyomat látható – egy meztelen, keresztrefeszített férfit ábrázolva elölről és hátulról. A képmáson megjelenő szakállas, hosszú hajú férfi életkorát az antropológusok 30-33 évben határozzák meg, testmagasságát 178-180 cm-ben, testsúlyát pedig 79-80 kg-ban. A szögek okozta sebek elhelyezkedése a kézen pontosan megegyezik azzal, ahogyan az az egyetlen ismert, keresztre feszített és exhumált áldozaton, azaz a Jeruzsálem óvárosában, a Damaszkuszi kapu közelében talált csontvázon látható. A szögeket nem a tenyérbe, hanem a csukló tövébe verték be úgy, mint ahogy az a leplen látható, és nem úgy, ahogy a keresztre feszítést a képzőművészetben szokás volt ábrázolni. A sovány, de izmos test súlyos bántalmazásokat szenvedett el. Bőrén tetőtől talpig korbácsütések nyoma látható, feltehetően ketten kínozták. Kilencvennél több sebet ejtettek rajta, valószínűleg fémvégű ostorral. A vállaknál a bőr igen súlyosan sérült, alaposan fel is horzsolódott, mintha valami nehéz, rücskös tárggyal verték volna. Az oldalán lévő mély seb erősen vérzett. Mind a két, de különösen a bal térdkalács annyira összezúzódott, mintha az illető valami magas helyről esett volna le. Az arc felduzzadt és csupa seb, mintha azt is korbáccsal verték volna, a koponya pedig hegyes tárgyaktól származó szúrások nyomait viseli.

Vannak emberek, akik döntő bizonyítékokat látnak a lepel hitelességére, és ötödik evangéliumként emlegetik az ereklyét. Mások szkeptikusan mutogatnak a C14-es kormeghatározás eredményeire, mely szerint a tárgyat 1260 és 1390 között készítették, és véleményük szerint egy középkori hamisításról van szó. Egy ismeretterjesztő műsorban pedig azt az érvet próbálták bebizonyítani, hogy a leplet Leonardo da Vinci készítette fotóeljárással.
 
 
Mindenesetre perdöntő bizonyítékunk nincs jelenleg, amely eldöntené, hogy milyen módon és mikor keletkezett a kép.
Annyi bizonyos, hogy a testet nem festették, a vöröses elszineződés emberi vértől származik, mégpedig a kutatók szerint egy AB-s vércsoportú emberétől. A torinói lepel korai keletkezését támasztják alá a virágporvizsgálatok. Avinoam Danin, a jeruzsálemi Héber Egyetem professzora Uri Baruch-hal, az Izraeli Régészeti Főfelügyelőség pollenszakértőjével együtt vizsgálta meg a leplen található virágpormaradványokat. Eszerint a leplen található számos növényfaj virágpora közül néhány csak a Szentföld környékén honos, vagyis a szövet minden bizonnyal onnan származik. Azt is állítják, hogy a Gundelia tournefortii (Krisztus töviskoszorúját ebből a növényből fonhatták), a királydinnye (Zygophyllum dumosum) és a szuhar (Cistus creticus) csak Jeruzsálem környékén virágzik egyidőben, vagyis a lepel jeruzsálemi.
Még meglepőbb felfedezés volt, mikor a leplen látható férfi szemein két pénzérme lenyomatát vélték felfedezni. Ezek mérete pontosan megegyezett a Poncius Pilátus idején vert pénzérmékével. A zsidóknál ugyan idegen volt ez a szokás, viszont a görög temetkezéseknél alkalmazták, mivel azt hitték, hogy Kharón, az Alvilág révésze csakis pénzért hajlandó átvinni a halottak lelkeit a Sztüx folyón. Meggondolandó, ha a középkorban tudtak is erről a szokásról, miért készítették volna el ezzel a pogány szokással együtt a képet.
 
 
A képet a lenvászon felületi rostjainak „megpörkölődése” hozta létre. Ilyet elvileg lehetne létrehozni, ha egy felforrósított szoborra vásznat borítanánk. Ez azonban kiterítve egy deformálódott, széles arcot és alakot mutatna. Fizikusok vetették föl, hogy ha Jézus feltámadását fény- és hőjelenségek kisérték, azok a vászonba „égethették” Krisztus megkínzott testének képét.
Az evangéliumokból ismerjük, hogy a halott Jézust péntek este gyolcsba tekerték, s zsidó szokás szerint sziklasírba helyezték. Amikor a balzsamozó asszonyok – szombat elmúltával – a sírba léptek, a halott már nem volt ott, csak a gyolcs maradt a kőpadon. IV. századig semmit sem tudunk a lepelről, ekkor Edesszában tűnt fel, s a görögök Mandylionnak nevezték el. 944-ben a gyolcsot nagy pompával Konstantinápolyba vitték. A lepel történetének van magyar vonatkozása is, ugyanis a lepel ábrázolása szerepel a XII. században keletkezett Pray-kódexben. Ez is megkérdőjelezi a XIII. század utáni keletkezését. Az ereklye 1453-ban került a Savoyaiak tulajdonába, s 1578 óta őrzik Torinóban. Az ezüstládikában összegöngyölve tartott lepel az elmúlt évszázadban öt alkalommal került nyilvános bemutatásra. Legközelebb 2025-ben lesz látható.
Láthatjuk tehát, hogy nem lehet egyetlen mozdulattal lesöpörni a lepel-kérdést. Izgalmas ez a téma, ami a jövő kutatói számára is nyújt még rengeteg megválaszolandó kérdést.

A hitünk számára viszont majdnemhogy semleges, hogy hiteles-e a gyolcs, vagy sem. Egy ufó-hívő honlapon (!) olvastam egy szkeptikus cikket a torinói lepellel kapcsolatban, ahol a szerző a „feltámadás első számú bizonyítéka”-ként beszélt a vászonról, s mivel szerinte bebizonyosodott, hogy a lepel hamisitvány, ezért a feltámadás is hazugság. Előszőr is nem bizonyosodott be, hogy a lepel hamis volna, másrészt a feltámadásba vetett hitünk nem a képen alapul, hanem a Szentírás bizonyságtételén, és a megváltás életünkre gyakorolt erején. Véleményem szerint, ha bebizonyosodna, hogy a lepel valódi, akkor sem hinnének többen Jézus Krisztusban, és ennek az ellenkezőjét is vallom, ha a vászon hamisítvány volna, akkor sem hinnének Benne kevesebben.

Forrás: http://www.merenyi.baptist.hu/ 

 

 

Mégis igazi lehet a Turini Lepel?


A torinói lepel akár valódi is lehet – ezt állítja egy újabb szakvélemény, amely szerint a korábbi vizsgálat, amely radiokarbon-elemzésen alapult, hibásan zajlott.

A torinói lepel sokkal régebbi, mint ahogyan azt egy 1988-as vizsgálat kimutatta. Az állítólag Jézus arcképét megőrző szövetet ugyanis készítése után többször is kiegészítették. A lepel bizonyosan egy vérrel borított ember arcát őrizte meg, halvány lenyomatként. Az, hogy Krisztus temetési leple volt-e, persze még most sem bizonyosodott be, de legalább a valószínűsége nőtt ennek az elméletnek.

A pótlást vizsgálták 1988-ban?

Több tűzesetben is megsérült ugyanis a lepel, amelyet apácák a középkorban kipótoltak. Amikor viszont 1988-ban elvégezték az izotópvizsgálatot, akkor a pótlást vették inkább figyelembe, és így következtethettek arra, hogy hamisítványról van szó.

A Thermochimica Acta című szakfolyóiratban megjelent legújabb szakvélemény szerint ugyanis a lepel legalább 1300, de legfeljebb 3000 esztendős lehet. Raymond Rogers az újabb szakvélemény kifejtője leszögezi: kutatásai és kémiai tesztjei azt igazolják, hogy az 1988-ban radiokarbon vizsgálat alá vett részeket egy középkori „foltból” vágták ki. Ezt a foltot akkor varrták rá a lepelre, amikor az egy tűzben megsérült, s így nyilvánvalóan félrevezette az 1ö88-as elemzést végző szakembereket.

A radiokarbon-vizsgálat „foltja” teljesen más vegyi tulajdonságokkal rendelkezik Rogers szerint, mint a lepel nagyobbik része. Rogers kijelentését erősítheti, hogy a jelenleg nyugdíjas kutató korábban az amerikai Los Alamos Nemzeti Laboratórium vegyésze volt.

1357-ben bukkant fel a lepel

A vászon, amelyet torinói lepelként ismerünk, több tűzvész idején is megsérült. A lepelről 1357-ben készült az első írásos feljegyzés, ám már 1532-ben, egy templom leégése után kiegészítésre, foltozásra szorult. Ezt a munkát apácák végezték, akik bevarrták a lyukakat és egy úgynevezett „holland” anyaggal pótolták ki a hiányosságokat.

Michael Minor, a lepellel foglalkozó amerikai társaság illetékese, aki a BBC-nek nyilatkozott az új kutatási eredmény kapcsán, kiemelte, hogy 1988 óta ez a legfontosabb tudományos szakvélemény, amely a torinói emlékről készült.

Árulkodó vanillin

Rogers kutatási eredménye azon alapul, hogy a mikrokémiai tulajdonságok nem azonosak a lepel egészében: a radioaktív vizsgálat mintája és a „holland” anyag ugyanis tartalmaz vanillint, ám ez a vegyület hiányzik a lepel többi, nagyobbik részéből. A vanillin a lignin nevű vegyi anyag hőbomlásakor keletkezik. (A lignin számos növényben, növényi eredetű anyagban, így a lenvászonban is megtalálható, bomlásából pedig a szóban forgó szövet korára is következtetni lehet.)

Az tehát, hogy a lepel eredeti részein nincs vanillin, arra utal, hogy nagyon idős szövetről van szó. Ezáltal ugyanis hasonló tulajdonságokat mutat a lepel a Holt-tenger környékén talált nagyon régi anyagokkal. Ily okból 1300 és 3000 év közötti korúra becsülte Rogers a lepel nagyobbik, fő részének elkészültét.

Az 1988-as vizsgálat azt állapította meg, hogy a turini lepel valamikor 1260 és 1390 között készülhetett. Ez a két évszám természetesen kizárta (volna) azt, hogy a vászon Krisztus szemfödele lehetett egykor. Másfél évtizeddel ezelőtt Torino érseke, Anastasio Alberto Ballestrero ki is jelentette, hogy a lepel hamisítvány. Ugyanakkor időközben számos vizsgálat zajlott, amellyel az 1988-as teszt eredményeit próbálták kétségbe vonni – írja a BBC. Rogers mostani eredményei valóban megerősítik, hogy a lepel kiegészítései nem lehetnek idősebbek 1290-nél, ám a lepel legfőbb része ennél sokkal idősebb – állítja a nyugdíjas vegyész.


National Geographic Online
2005. január 27. 

        

 

 A torinói halotti lepel  

 Miért fontos. nekünk a Turini Lepel?...Azért, mert ez Jézus Urunknak egyetlen anyagi hagyatéka. Ezzel a lepellel takarták be a keresztről levett testét, és testének teljes formája, alakja - valóban csodaként - rajta maradt a gyolcs­ vásznon. A lepelnek csaknem 2000 éves történetében végre 1978-ban megengedte a római egyház azt, hogy alapos tudományos vizsgálat tárgya Iehessen. Legalább három tucatnyi tudós és kutató, a nagyvilág minden részéből, megjelent a helyszínen és a magukkal hozott, hetvenkét ládára való mérő műszerrel nekikezdtek a lepel alapos vizsgálatának. Természetesen közölték eredményeiket is. Egymás után jelentek meg a könyvek a Turini Lepelről minden nyelven. A Wilson-könyvet ajánljuk minden olvasónknak, mert igen a kitűnő alapossággal számol be a bizony komplikált és sokoldalú vizsgálat eredményeiről, emellett pontról-pontra cáfolja a lepel hitelességét kétségbevonók érveit.
 
A könyv pontos adatai a következők:
„The Blood and the Shroud of Turin" by lan Wilson (Image Books, Garden City, New York kiadás). - Wilson összesítette könyvében az összes vizsgálatok eredmé­nyeit és a műszerekkel és komputerekkel végzett mérésekről, megállapításokról beszámol.
 
A Lepel története
Kr. u. 30 körül: Mint „tisztátalan" temetési lepel, összehajtva és díszes fe­dőlap alatt bekeretezve - úgy, hogy csak az arc volt látható - Edesszába kerül, V. Abgar király idejében (Thaddeus vitte).
Kr. u. 57 után: Edesszában elrejtik.
Kr. u. 177 körül: Csak mendemondák beszélnek róla és elfelejtik; de Edesszában van. Edessza ebben az időben a Pártus Birodalomhoz tartozik és itt kaphatja meg a Lepel az anyagával és szövésmintájával azonos díszítést. A Lepel és a díszítés anyaga kizárólag csak a pártus királyi család öltözetéül szolgált.
 
 
 
A "mandylion" pártiai takarójának mintái
 
Wilson könyvéből vesszük át az itt bemutatott képet, mely a „mandylion"-t mutatja a 10. századbeli kinézésben. A borításnak a mintája fontos, mert az pontosan egyezik a következő képen bemutatott pártus király palástjának motívumaival. A királyi lepelt királyi módon ékesítették a pártusok, a magyarok elődei. Ebben az időben a Pártus Birodalom hatalma tetőfokán van; Kr. u. 256. a vége.
 
Pártos király Hatrából.
 
Kr. u. 525. évben: Edesszát árvíz önti el és 30 000 ember veszti életét. Csaknem minden épület elpusztul. A városnak az újraépítésekor megtalál­ják a lepelt a nyugati kapu egyik felső részében. Jelentőségét nem ismerik fel, de azt mondják, hogy a rajta lévő kép nem emberi kéz alkotása.
Kr. u. 544-ben: Mandylionnak kezdik nevezni.
Kr. u. 944. aug. 15.: A Mandylion Konstantinápolyba kerül.
Kr. u. 1204 körül: A keresztesek hadjárata idején eltűnik, de:
Kr. u. 1300-ban: Már Franciaországban őrzik.
Kr. u. 1532-ben: Egy tűzvészben csaknem elpusztul, de csodálatos módon a Lepel sértetlen maradt. Négy helyen kellett megfoltozni.
Kr. u. 1578. szept. 14-én: jelenlegi helyére, az olaszországi Turinba kerül, de előzőleg piszkos helyeken hánykolódik. Titkos kezek akarják elpusztítani, talán azért, mert már kb. 1350. körül rájönnek arra, hogy ez a lepel, mint a fej felett áthajlott takaró a testet teljesen ábrázolja, mind elől, mind hátulnézet­ben.
1902. ápr. 21-én: Yaves Délage, a Sorbonne anatómia tanára előadást tart a  Francia Akadémián az ereklye hitelességéről. Ezen tette után állandó zaklatá­sokban volt része.
1930. májusában: Giuseppe Enrie, hivatásos fényképész kitűnő fényképeket készít a lepelről. Ekkor döbbennek rá arra, hogy a kidolgozott végső pozitív kép azonos a leplen lévő nyomattal és misztikusan groteszk; nem mutatja a  valóságos ábrázolást.
A fénykép negatívja azonban megdöbbentő módon életre hívja a Leplen  lévő alakot, tehát így tulajdonképpen a gyolcsvásznon lévő kép az eredeti ne­gatív és a felvett fénykép-negatív mutatja a valóságot.
1972. okt. 1: Ismeretlen tettes betört a kápolnába, ahol őrizték az ereklyét  és tüzet gyújtva akarta megsemmisíteni a Lepelt, de az azbeszt-takaró, amibe  be volt csavarva, megvédte és sértetlen maradt. (A hitben járók azt mondták:  „Júdás nem alszik.")
1978-ban: Engedélyt kaptak a tudósok és szakemberek a rendszeres vizsgá­latok lefolytatására. A következő eredmények mutatkoztak:
 
Embertani adatok:
Magassága (Height - estimated by Cordiglia)  181 cm
Koponya mérete (Cranial index - Cordiglia) 81.9 cm
Orr mérete (Hasal index) 7,09 cm
Súlya (Estimated weight) 170 lbs
Faji alkata: Klasszikus Europid-Anatóliai
Kora: A.D. (+/- ) 100 év
C-14 szerint kalibrálva és dendrochronológiai adatokkal ellenőrizve.
 
 
A lepel elülső oldaláról készített fénykép

 
Pollen-analízis:
Pontosan mutatja a lepel vándorútját. Sivatagi növényeket a Holt-tenger mellől, sztyeppei növényeket Anatólia területéről és Isztambul környékéről, majd az európai növényeket, teljesen összhangban a lepel történelmileg ismert vándorútjával. Összesen 49 fajta növényt.

 
Orvosi szakvélemények
A test anatómiailag tökéletes. A sérülések orvosilag megállapíthatók. Hamisítás teljesen lehetetlen, és itt a legkisebb részlet is tekintetbe lett véve. Megállapították, hogy ketten korbácsolták. A térdeken zúzódások nyomai láthatók, úgyszintén a válla­kon is. (Tudjuk, hogy maga vitte a keresztet és többször elesett.) A szögeket nem a tenyerén verték át, ha­nem a csuklónál, közvetlenül a karcsont és a tenyérnek a csontrendszere között.
 
Műszeres és mikroszkópikus vizsgálatok
Itt egy valóságos csodával állunk szemben, mert kiderült az, hogy a leplen lévő „kép" nem festés vagy rajz, hanem az a vászonszálacskák felületén a szá­lakat érő perzselés által keletkezett. Ilyen felületi perzselés - anélkül, hogy a szövetet el ne égesse - csakis úgy képzelhető el, hogy az valami oly sugársás­nak a következménye, mely a röntgen-sugárnál is rövidebb hullámhosszú, mondhatni komikus sugár jelenség. Magas intenzitással, nagyon rövid időtar­tamban, mely nem hosszabb egy ezred másodpercnél; tehát perzsel, de nem éget.
A szövet felületén így keletkezett árnyalati különbségnek két oka van:
1.) Általánosságban: a perzselés foka a vászontól mérendő test-pontok tá­volságának arányában gyengül. Ez vonatkozik a test minden részére, beleértve a hajat is. ,
2.) A vérnyomoknak megfelelő perzselési nyomok intenzitása pedig asze­rint változik, hogy ezek milyen közel vannak a bőr felületéhez. Legerősebbek a szegek és a tüskés koszorú körüli vérfolyások és szivárgások; különösen a karokon és a homlok körül. Kevésbé látszanak a zúzódásos sérüléseknél, a jobb szem alatt, a térdeken és a korbácsolások nyomain.
 

A lepelt, mint "Mandyliont", így összehajtva őrizték Edesszában. jacksonék spektrum-vizsgálata még az összehajtás nyomait is kimutatta.

A perzselést okozó kozmikus felvillanás
Nem kívülről eredt, hanem a testből kifelé és csak függőleges irányban. Legerősebben az életet adó vérből. A sugárzás tehát oldalra nem irányul, hanem csak merőlegesen felfelé, a testet borító takaróra és lefelé, a fekvőhelyre.
Igen érdekes az a megállapítás, mely szerint a vászon Lepelnek az a része, mely a felsőtestet fedte, saját súlyánál fogva, körülborította a testet és ennek ellenére oldalirányban semmi perzselés nyoma nincs. Ugyanez vonatkozik a lepel azon részére, mely a fej felett szorosan volt áthajolva. A haj nem fo­gadható el szigetelőnek, mert ugyanaz a haj alsó és felső vetületében tökéletes perzselési nyomot hagyott, míg oldalt - tehát vízszintes irányban - semmit sem.
 
 
A komputer által kifaragott dombormű, mely Jézus arcát mutatja szinte hihetetlen tökéletességgel.
 
 
Az előző dombormű alapján készített, javított háromdimenziós kép
 
*     *     *
 
Ide kell iktatnom munkatársamnak - Oláh Imre Jenő - azon szavait, amelyekkel ő figyelmünket felhívja erre a valóban csodának nevezhető valóságra is, és a Lélek mélyén járó intuíciójával meglátja annak magyari vonatkozásait is. Eképpen írja:
„Aki látni akar, az csodálatos jelet kap az itt történtekből. Egy hatalmas szimbólum-csoportosulást vehetünk itt észre. Ugyanis az ember legrégibb jelképe az egyenlőszárú kereszt (+), mely a négy világtáj felé indulva, magát a világot jelenti. Tudjuk, hogy a kereszt vízszintes vonala a horizont, a földi élet színtere.
 
 
Jézust valószínűleg ebben a testhelyzetben feszítették keresztre.

 
A kereszt merőleges vonala pedig az Ég és a Föld összekötője, vagyis a Földre eső sugárzás iránya.
Jézus földi hagyatékának - az Ő embertestét betakaró Lepelnek - kozmikus sugárzástól eredő perzselési nyomai azt bizonyítják, hogy az égből lefelé indu­ló, eget és földet összekötő merőleges sugár földi végénél van az Isten Fia a feltámadás pillanatában.
Ma „sumér"-nak nevezett ősi Mah-Gar nyelvünkön az Isten Fiának egyik neve Tur-An. Véletlen lenne. hogy a Tur-An földi testét betakaró gyolcs lepel éppen Tur-In városába került?...  Véletlen lenne az is, hogy a már Mandylion-nászentelt lepel ékes borító-takarójának díszítő motívumai azonosak a Hatra-i pártus uralkodó királyi ruhájának díszítő motívumaival?.... Ez az ereklye mindenben szentesíti az ősi sumér-mahgar hitvilágot és annak szimbólumait. Ez az Isten által nekünk ajándékozott fénykép, isten tanúsága Tur-An-ról. Asugár két vége összeér. Évezredeket átkarolva átmetszi életünk horizontját és létre­hozza a Világot jelentő kereszt jelképét és megsemmisíti a világunkat fojtogató kígyót, bénító szimbólumaival együtt.
Ha munkatársamnak a meglátását kiegészítjük a sumér agyagtáblák ékira­tainak azonos szövegével, melyeket nem magyar szakemberek fejtettek meg, és ahol az Isten egyszülött Fiát - En-Lil-t, a Világ Világosságának nevezik - valóban fel kell ismernünk népi örökségünket ebben a Jézusi Hagyatékban. Ugyanis az embertani vizsgálatok teljesen megcáfolták a kereszténység krisztológiájának azt az állítását, hogy a názáreti Jézus fajilag zsidó lett volna. Nem volt zsidó! Hanem abból a nemes szkíta-mahgar fajtából öltött testet, amelyik a magyar nép származásának forrása.
A júdai-kereszténység ószövetsége a zsidókat kifejezetten Ábrahám mag­vából valóknak nevezi. A zsidók büszkék is erre. Hagyjuk meg őket ebben a hitükben, de boldogan és örömmel fedezzük fel a Turini Lepel csodájából azt a valóságot, hogy:
 
 
A lepel frontális képének negatívja, mellette a képet valószínűleg létrehozó alak testének rekonstrukciója Isabel Piczek, Los Angeles-i művész élő modell segítségével készítette.
 

Mi magyarok Jézus magvából származunk!
A Turini Lepel üzenete kötelez minket Jézus követésére és az Ő Igazságá­nak tanítására. A júdai-kereszténység római egyháza minden áron meg akarja tartania júdai gyökerét és nem hajlandó elfogadni  a Turini Lepel csodáját, hiszen a názáreti Jézus testét betakaró vásznon - kozmikus sugarú perzseléssel - visszahagyott emberi fényképe ékesen bizonyítja a júdai-kereszténység „Jézus a keresztfán meghalt” tételének ellenkezőjét. Vagyis azt, hogy Jézus halhatatlan és örökké élve, legyőzte az emberi gonoszságot.

Ugyanis a halott ember-test az hideg. Abból nem fakadnak olyan intenzi­tású sugárzások, amelyek a holttestet borító vásznon perzselési nyomokkal rögzítik a test fényképét. De azt is bizonyítja a Turini Lepel (amit a júdai-római egyház szintén nem akar elismerni), hogy Jézus valóban egy embertestet öltött Isten-Lény volt, aki akkor tette le vagy vette fel embertestét, amikor akarta.
A lepelt 1978-ban alaposan megvizsgáló szaktudósok egyöntetűen „para­normál fenoménnak" nevezték mindazt, amit találtak és éppen lan Wilson mondj könyvében a következőt:
„Ha a leplen lévő embertest képét azonosítani akarjuk valamely történelmi személyiséggel, az evangéliumi bizonyítékok szerint sem lehet az más, mint a názáreti Jézus. "
Hivatkozik itt az evangéliumok azon szakaszaira, melyek arról tudósítanak. hogy Jézus átváltozott (transfiguration). Helyette vakító fényesség lett. Hivat­kozik Máté 17:2 versére, ahol a következő szöveget találjuk:
„És elváltozék előttük, és az ő orcája ragyogott, mint a Nap; ruhája pedig lőn, minta fényesség.”
Ugyanezt írja le Márk (9:30) és Lukács is (9:29). De hiába tesz vallomást a Turini Lepel a Fény Fiáról. Hiábaírják az evangéliumok a tanítványok előtti „transzfigurációt", hiába tanúsítják Jézus fénnyé válását ezek az írások, melye­ket „isten szavának'' neveznek a júdai-keresztény egyházak. Amikor Jézusról, mint a Fény Fiáról beszélnek, egyszerre süket lesz a vatikáni „szentatya” is, mért nekik a Mi Urunk Jézus csak az a zsidó rítus szerinti „áldozati bárány” aki „elveszi" azt a sok bűnt,- amit csaknem 2000 év óta az egyházak elkövettek Mert nem a legnagyobb vétek-e nem felismerni a Turini Lepel csodáját? Nem valóban halálos bűn-e elhallgatni, a feledés fátylát borítani azokra a vizsgálati eredményekre, melyek azt ordítják e materialista világi fülébe: Jézus újra megjelent a mi eletünkben! Ugyanis az embert el lehet butítani. Hamis tanokkal félre is lehet vezetni, de a komputerek nem tartoznak egy vallásfelekezethez sem. De mégis az emberben lévő „isteni szikra" segítségével szerkesztett „gépagyak" valósították meg Jézusnak újra megjelenését és a Turini Lepel ,Jézus-képének", a komputerek által végzett kiértékelési eredményeit nyugodtan nevezhetjük így:
 
 
A lepel hátoldali képének negatívja. A kép alapján egy emberi alakon rekonstruált sebesülések.

 
Turini Lepel csodája
A csoda dr. John Jackson fizikus és dr. Eric Jumper USA-beli repülőkapitány munkásságával jött létre.
Dr. Jackson a testnek a lepeltől való távolsága és a perzselési fok intenzitása közötti arány felismeréséből indult ki - mondván a következőket: „Ha a távolság és az intenzitás között egyenes, vagy mértani arányú összefüggés van, akkor a kép tulajdonképpen háromdimenziós információkat tartalmaz.”
Egy modern komputert és egy „VP-8 Image Analyser”-t alkalmaztak kísérletük elvégzéséhez. Utasították a komputert, hogy értékelje ki a képet elöl- és hátulnézetben, és mindkettőt térben integrálja. Igen nagy volt aztán e megrökönyödés, amikor a szoborszerű dombormű nézete megjelent a képernyőn és a azt bármilyen nézet irányában, tetszés szerint forgatható.
A római pápa - egyházi politikájának szolgálatában - most már mondhat amit akar, mert a komputer csalhatatlan.
.Ugyanis ugyanezzel a módszerrel megkísérelték különböző, más, híres portrékkal és fényképekkel ugyanezt végrehajtani, de eredménytelenül. A komputer sohasem mutatott domborművet. Ugyanis ahhoz, hogy sík vetületet három dimenzióban rekonstruálhassunk az szükséges, hogy ugyanarról a tárgyról két különböző szögbeli vetület álljon rendelkezésre, hiszen a sztereó­nézésnek is ez a titka.
 
 
 
A Lepel arcáról készített fotó, és annak negatívja

 
A Turini Lepel anyaga
Ismételten felhívjuk a figyelmet arra, hogy az edesszai Mandylion takarójának olyan anyagot tettek, melyet csak a Pártos Birodalom királyai használtak és használhattak, mert ez az anyag „királyi tulajdont" képezett abban az időben. Itt azonban azt is hangsúlyoznunk kell, hogy a Pártos Birodalom Jézuséletének idején volt a leghatalmasabb és Kr.u. 306-ig uralta azt a hatalmas területet, mely az Eufrátesztől az Indus folyóig terjedt. (Északi határainak megállapításában igen nagy a vetélkedés, de minden valószínűség szerint Edessza is a fennhatósába alá tartozott akkor, amidőn a palesztin-part végleg a Római Birodalom alatt élt és szenvedett.)
Tehát bátran mondhatjuk azt, hogy Jézus halotti leple a Pártos Birodalom ereklyéje volt és csak ennek - talán - így mondom - a „hozzánk" és a „mi" tör­ténelmünkbe tartozó birodalomnak megszűnése után indul „rejtegető" útjára­. De valószínűleg azok „rejtegetik", akik az ún. „jézusi szkítizmusnak" nevezet­tekhez tartoznak. Érdekes lenne egy külön tanulmányban kidolgozni, az év­számok szerint összevetve a Lepel helyét a kapcsolatos történelemmel, hiszen a hívők seregének a „júdai-kereszténységben" való tömörítése nem volt oly egy­szerű és zökkenőmentes. Mindenesetre az a valóság, hogy „Jézus halotti leple" megmaradt; bizonyítékul szolgál arra az „igazak" általi tanításra, mely szerint Jézus legyőzte a halált és embertestét fénnyé változtatva - magával vitte azt vissza, az örök Fényességbe. (Tehát nem szálla alá poklokra" - miként azt a júdai gyökerű „kereszténység" tanítja.)
 
*     *     *
 
A Turini Lepelről mondottakat ki kell egészítenünk a napjainkban közis­mertté vált másik kegytárggyal, mely
 
Az Oviedói Szent Lepel
1994. végén a spanyol sajtó hírt adott arról, hogy Asztúria központjában, a valamikori királyi városban, Oviedóban megtartották az első kongresszust az Oviedói Szent Lepelről, amelyen a tudósok szintén krisztusi nyomokat véltek felfedezni.
Az észak-hispániai városban a legnevesebb olasz, amerikai és spanyol ereklyeszakértők és tudósok gyűltek össze annak érdekében, hogy összegezzék eddigi véleményüket a késő gótikus San Salvador katedrálisban őrzött relikviáról A kongresszuson jelenlévők egyetértettek  abban, hogy egy sor hasonla­tosság van az Oviedói Szent Lepel és a torinói között. A két ereklye hasonla­tosságaként említik a vércsoportok azonosságát, s azt, hogy a szövetráncain elhelyezkedő vérfoltok szimmetrikusan azonosak. Hogy az egybeesést valószínűsítsék, hátra van még a DNS-vizsgálat.
A nevessé vált egyházi kinccsel kapcsolatban összehívott konferencia résztvevői azt sem titkolták, hogy a legnagyobb különbség a két halotti lepel között a vászon állapotának minőségében van. Míg a Torinói Lepel viszonylag kevésbé károsodott meg az évszázadok folyamán, addig az Oviedói Szent Lepelt jobban kikezdte az idő vasfoga. A csodának köszönhető, hogy nem semmisült meg 1934-ben az asztúriai bányászok felkelése során, amikor a főtemplom kriptáját dinamittal fel kívánták robbantani.
 
 
Az Oviedoi lepel, a Sudarium
 
*     *     *
 
Az előbbiekben közölt hivatalos jelentés megállapítja azt, hogy a Turini és az Oviedói Lepel anyagában különbség vári.
Vagyis az oviedói anyaga nem azonos a Turini Lepel anyagával, amelyről a szaktudósok megállapították, hogy a pártus királyi ruhaanyaggal azonos.
Ha az oviedói is Jézus testének befedéséré szolgált volna, az anyagának azonosnak kellene lenni az egész testet befedő nagy Turini Lepellel
Ugyanis, ha így fedték volna be abban az időben a halottakat, akkor ez egy kettős „készlet" lenne, amit mindenki használ. De nincs más korabeli példa „kettős”  lepelnek a használatára. Így az oviedói nem lehet más, mint Veronika kendője, amit adott ez a jó asszony a keresztjét vivő Urunknak.
A kendőn rajta maradt jézusi arc tehát ugyanazokat a sebeket mutatja, mint a torinói, hiszen az Urat a fején Jeruzsálemben sebesítették meg, amikor a töviskoronát telére tették és  ostorozták. fejsebei tehát mar rajta voltak a keresztre feszítés előtt.
Az oviedói tehát nem halotti lepel, hanem egy női fejkendő és azért sokkal könnyebb az anyaga, mint a Turini Lepelnek.
De örüljünk, hogy megvan Veronika kendője is Jézus Urunk arcképével, mely azonos a turiniéval. Így kétség sem férhet ahhoz, hogy Jézus Urunk képe van rajtuk.
Hogy a Vatikán tagad, az ma már senkit sem lep meg, ismerve a bíboro­sok többségének hovatartozását és a júdai-kereszténységnek politikai irányát a zsidóság felmagasztalásában.
 
*     *     *
 
 
A Pray kódex

Itt még azt szeretném megemlíteni, hogy Jézus Urunk Szent Leple magyar kézben is volt, és ezért találjuk meg képét a „Pray Kódex”-ben (1192-95). Azt tudjuk, hogy 944-ben a Szent Lepel Edesszaban volt. A bizánci császár hadse­reggel hozatja át Konstantinápolyba 944. augusztus 15-én. Ott marad 1204-ig és 1307-ben már Párizsban van.
Ebben az időszakban kerül lll. Béla magyar király leányának birtokába. Ugyanis a nagyműveltségű III. Béla királyunk Bizáncban nevelkedett, és fele­ségül vette VII. Lajos francia király leányát. Ebből a házasságból született 1175-ben Máira-Margit magyar hercegnő,
1207-ben Mária-Margit férje meghal, és újra férjhez megy egy „kereszteshez", akinek neve: Nicholas de Saint Omer. Ettől születik Vilmos (William) nevű fia, aki anyja halála után átadja a Templomos Lovagrendnek á Szent Leplet, miután ő is közéjük tartozott. Így viszik a „templomosok" Párizsba. III. Béla királyunknak tehát látni kellett a Szent Cepelt leánya kezéből. Csakis így kerülhetett az uralkodása alatt készült „Pray Kódex"-be.
 
 
 
A Turini Lepel negatívja alapján készült festmény. Alkotója Aggémian örmény festőművész. A leghitelesebb Jézus-ábrázolásnak tekinthető.
 
Források:
Badinyi Jós Ferenc: Jézus, a Pártus herceg
Ian Wilson: The Blood and the Shroud
http://www.shroudstory.com/faq-sudarium.htm
 
 
 
 

Névnap

 

  

 



 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 


 

 
  

 

 

 

 

 

 

 


Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?